Jeroen Smidt en Hendrik van Olst. Foto: José Oosthoek
Jeroen Smidt en Hendrik van Olst. Foto: José Oosthoek José Oosthoek

‘Altijd dankbaar dat mensen ons bellen’

2 januari 2024 om 08:00 Zakelijk

Gisteren bestond Sluijmer & Van Olst Uitvaartverzorging 12½ jaar. “We zijn trots op dit jubileum en we blijven doen waar we goed in zijn en waar we van houden”, aldus Hendrik van Olst en Jeroen Smidt.

Uitvaartverzorging is Hendrik van Olst met de paplepel ingegoten. “Mijn vader is 25 jaar uitvaartondernemer geweest, veel mensen in Nunspeet kennen hem”, vertelt hij. “Mijn zus en ik speelden in het uitvaartcentrum, dat is best gek, maar wij wisten niet anders. Ik ben begonnen op m’n 23e, eerst bij een grotere organisatie. In 2011 vroeg meneer Sluijmer mij om partner te worden en die uitdaging ben ik aangegaan. We zijn heel verschillend; hij is heel zakelijk, mijn kwaliteiten liggen meer op het persoonlijke vlak en die combinatie werkte heel goed. We hebben mooie tijden gehad en veel geleerd van elkaar. In 2022 is meneer Sluijmer gestopt.” In 2014 is Jeroen Smidt gestart bij Sluijmer & Van Olst. “Hendrik en ik kenden elkaar al, hadden veel samen gewerkt en Hendrik had in 2011 al gezegd: ‘Als we iemand nodig hebben, bel ik jou’ en dat gebeurde dus in 2014”, zegt Smidt. “Vanwege de goede samenwerking en omdat ik graag bij een kleinere organisatie wilde werken, heb ik ‘ja’ gezegd, het kwam op het juiste moment. Bij een kleinere uitvaartonderneming zie je veel meer, ook wat er achter de schermen speelt en dat vind ik interessant.” Na zoveel jaren uitvaarten zijn de woorden die Van Olst en Smidt voelen: passie en bevlogenheid. “Een overlijden is altijd verdrietig”, zegt Van Olst. “Dat kunnen we niet veranderen. Wat we wel kunnen, is de begeleiding op een respectvolle manier doen voor de nabestaanden en alle betrokkenen. In ons werk gaat het nooit om ons, het is werk dat buiten ons om gaat, je denkt alleen aan de begrafenis. We vinden het het fijnst om lokale begrafenissen te doen en dat is ook waar we het beste in zijn. We doen er normaal over, kunnen goed luisteren en willen helpen. We zijn altijd dankbaar dat mensen ons bellen en ons de kans geven. Mensen ontzorgen, iets kunnen betekenen op één van de kwetsbaarste momenten in iemands leven, dat doen we graag. Een uitvaart kun je maar één keer doen. Iedereen is hierbij uitgenodigd om bij ons binnen te lopen voor informatie of een gesprek: hartelijk welkom.”

Kernwoorden zijn passie en bevlogenheid

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie