De voorzitter van de cliëntenraad, Lyda Sneevliet, en de bestuurder van Zorgverlening Het Baken, Wilfred Juurlink, ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst
De voorzitter van de cliëntenraad, Lyda Sneevliet, en de bestuurder van Zorgverlening Het Baken, Wilfred Juurlink, ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst (Foto: Zorgverlening Het Baken)

Zorgverlening Het Baken en cliëntenraad samen voor kwaliteit met ondertekening samenwerkingsovereenkomst

Elburg - De voorzitter van de cliëntenraad, Lyda Sneevliet, en de bestuurder van Zorgverlening Het Baken, Wilfred Juurlink, hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend en daarmee deze medezeggenschap stevig verankerd.

“De cliëntenraad bij Het Baken is na een tijd met een magere bezetting sinds begin dit jaar weer op volle sterkte. Nu hebben we een volwassen overeenkomst die past bij deze tijd en de achtergrond die de leden meebrengen”, aldus voorzitter Lyda Sneevliet. Bestuurder Wilfred Juurlink vult aan: “Een cliëntenraad heeft echt invloed. Dit is een mooie stap waarmee de stem van huidige en toekomstige bewoners en cliënten goed vertegenwoordigd is in onze organisatie.”  

Rol cliëntenraad

De cliëntenraad denkt en praat mee over de zorg en bestaat uit naasten van bewoners en cliënten en betrokken mensen uit de lokale gemeenschap. Voor iedere locatie van Het Baken staan de leden naast bewoners en cliënten om hun rechten en belangen te behartigen. De leden kijken mee over de schouder van de organisatie: van begroting tot sanitair en van nieuwbouw tot voeding. De cliëntenraad geeft daarbij gevraagd en ongevraagd advies.

Goede dialoog

“Gezonde samen- en tegenspraak, die beide elementen mogen erin zitten want daar wordt de besluitvorming beter van. Afwegingen maken we in goede dialoog met de cliëntenraad, samen gaan we voor kwaliteit en goede zorg”, vertelt Wilfred.

Helpen het goede te doen

“De cliëntenraad kijkt mee hoe het is om hier bewoner of cliënt te zijn en wat dan belangrijk is, ook als het in het hoofd of met het lichaam wat minder wordt. Vanuit dat oogpunt praten de leden vervolgens mee en proberen zo het goede te doen voor de bewoners en cliënten. En daar gaat het uiteindelijk om”, besluit Lyda.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden